Dag 19 Eindelijk weer een droge dag - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 19 Eindelijk weer een droge dag - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 19 Eindelijk weer een droge dag

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

10 Mei 2016 | Spanje, Sarria

Vandaag werden we wakker en was het.....droog. YES!!!!.
Ontbijtje was goed verzorgd, alleen meer beleg dan brood. Pim weigerde om er aan te beginnen. Hij kreeg gelijk. Uiteindelijk 4 extra sneetjes geroosterd brood.
De ochtend stond in het teken van klimmen naar de Alto do Poio (1335m) en dat betekende de garagedeur uit en klimmen maar, 20 km lang. De snelweg bleef ons met grote hoogteverschillen kruizen, oversteken of onderdoor gaan.
In een auto was dit spectaculair geweest, op de fiets iets minder. Er kwam geen eind aan..... Eindelijk moe maar voldaan de top bereikt, zonder koffie. Tijdens deze klim weinig wandelaars gezien, zij zaten op een andere route. (Wel veel busjes en taxi's trouwens)
Iets na de top genoten van ons 1e bakkie, incl stempel (een doel op zich voor Pim)
Na de koffie een afdaling van 12 km, lekker niet trappen, veel remmen en koud in de mist.
Nog maar een koffietje. Hier troffen we 2 Spanjaarden die we ook al op 5-5 gespot hadden. We gaan gelijk op...
Uit onze ontmoetingen kunnen we opmaken dat de Camino een wereld-ding is. We hebben inmiddels Brazilianen, Venezuelanen, Oekraieners, maar ook de nodige onbeholpen NL-ers ontmoet.
Voordat we Sarria binnen mochten rijden toch nog stiekem een paar klimmetjes. Mijn (Frank) benen/energie beginnen op te raken.
Gelukkig hebben we voor vandaag maar 60 km gepland en rollen dus om 14.00 uur de stad in.
Pension (www.auberguepuenteribera.com) is netjes, nieuw en schoon. Zelfs zo clean en wit dat als Pim stil op bed blijft liggen het eruitziet alsof hij opgebaard ligt.
Dit maar snel vergeten en op zoek naar ..bier en pizza. Gelukt.
We liggen nu even bij te komen van deze toch wel zware dag, de wasmachine doet vandaag ons dagelijkse wasje en we wachten wat de dag ons nog zal brengen. Misschien straks even gaan luisteren naar andere camino-verhalen...
Nog 130 te gaan. We gaan er gewoon 2 dagen over doen. Relaxed.
Pim: onvoorstelbaar waar Frank toch telkens weer zijn energie vandaan haalt, ik zie hem uren de bergen op fietsen en elke berg weet hij weer te bedwingen. Ik weet dat het hem veel pijn en moeite kost maar hij zal nooit zeuren klagen of opgeven. Daarom kan ik dit ook alleen maar met hem volbrengen. TOP!
We keep you posted..

• 10 Mei 2016 - 20:37

Francien:

Fijn dat jullie het rustig aan kunnen doen... Nou ja, rustig! De bergen zijn toch wel hoog hoor. Indrukwekkende foto met al die bergen die jullie toegevoegd hebben. Jullie zijn er bijna!
    Pim, op de foto alleen lijk je uiterlijk wel heel erg op papa. Wat zouden pap en mam trots geweest zijn! Maar ik ben het ook hoor! Trots op jullie allebei!
    Frank, jouw benen houden dit nog echt wel vol. Jullie drive is zo groot. Dit gaan jullie samen gewoon halen, daar is geen twijfel over mogelijk.
    Het blijft een onvergetelijke en zeer waardevolle ervaring! Geniet er nog van!
    Liefs en een dikke knuffel.

• 10 Mei 2016 - 20:38

Karien:

Ain't no mountain high enough....

Nog 130 km te gaan.....

Señores, de resultado fantástico........

• 10 Mei 2016 - 21:29

Dirk:

Bikkels zijn het , die Frank en Pim !! De pijn gaat van zelf weg de herinnering blijft . Helemaal top !

• 11 Mei 2016 - 09:04

Kitty:

Hoop zó dat jullie het droog houden vandaag ! Ruik je de chips al, go for it

• 11 Mei 2016 - 11:09

Marlies:

Ik kan niet anders zeggen dan petje af.
    En wat die broer van mij betreft :wat een doorzetter..een echte jansen