Dag 21 Deel 2 Bamos weer de berg op ..oh,oh, oh,oh - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 21 Deel 2 Bamos weer de berg op ..oh,oh, oh,oh - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 21 Deel 2 Bamos weer de berg op ..oh,oh, oh,oh

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

12 Mei 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Pas om 8.30 uur aan het ontbijt. Het viel zwaar vanochtend, ondanks het feit dat het onze laatste fietsdag zou zijn. Het weer motiveerde ook niet echt.
Het ontbijt werd verzorgd door een Engels sprekende, oudere "moeder". Ze zorgde goed voor ons en gaf ons nog een extra croissant. Ze zag dat we het nodig hadden.
Daar gingen we weer, in volle regenkleding ons einddoel tegemoet. Na een uurtje werd het droog en kon de regenbroek vast uit. Gelukkig, want het was weer veel berg op, beetje af, weer op.
Koffie van vriendelijke kroegbaas in Arzua, zonder gebak, we zaten nog vol van het ontbijt.
De route ging door een heuvelachtig landschap met eucaliptusbomen. Best gaaf eigenlijk maar de hellingen hielden ons best bezig. Pim maakte onderweg de mooiste foto's, live-shots en selfies.
En ja hoor, daar was de 2e lekke band. Frank's voorband begon langzaam leeg te lopen.
Bij reparatie bleken er 3 gaatjes in te zitten. Gefixed.
Op zoek naar een lunchadres liepen we tegen een locale bar aan in Empalme la Vilar. Een supervriendelijk eigenaar en zoon stelden ons voor hun Menu del Dia te nemen...wat een goede keus. Vooraf een soort bonen-hapje met worst en soepvlees. Hoofdgerecht sardientjes met salade en gekookte aardappels, 2 glazen wijn, water, brood en cheese-cake/flan na. Helemaal top.
Na de lunch onze laatste 30 km.
Wat vielen deze ons zwaar. Het eten lag als een blok, de wijn al in de benen. Eigen schuld..
Santiago naderde. Nog een brugje over en dan zouden we er zijn. Bleek het brugje afgesloten te zijn ivm renovatie. Dus weer naar beneden, andere kant weer omhoog.
Na 2 km waren we er....Santiago !!!!!!
Nog even 10% klimmen naar de cathedraal waar we uiteindelijk elkaar konden feliciteren dat we het gehaald hadden...
Snel aan het bier en chips om dit heugelijke feit te vieren. Even in de zon op terras, daarna weer snel naar binnen om te schuilen tegen de regen....
Nu op bed in ons leuke nieuwe onderkomen voor 2 dagen. Hotel** (www.25dejulio.com), een kroeg annex hotel in het centrum. Echt leuk.
Even uitrusten nu, morgen meer over onze uiteindelijk bevindingen...
WAT ZIJN WE BLIJ DAT WE ER ZIJN.

• 12 Mei 2016 - 21:08

Wilma:

Wat een prestatie! Gefeliciteerd toppers!!

• 12 Mei 2016 - 22:01

Hennie:

Top prestatie heren, geniet van Santiago en blik onder het genot van een biertje nog eens terug op jullie avontuur!