Dag 20 We ruiken Santiago - Reisverslag uit Melide, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 20 We ruiken Santiago - Reisverslag uit Melide, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 20 We ruiken Santiago

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

11 Mei 2016 | Spanje, Melide

Gisteren de dag afgesloren met een wandeling door het oude centrum en een Menu del Dia in een locale bar. Incl wijn, water, koffie en menu: €19 voor 2 pers. Goede deal.
Vanochtend rusitig ontbeten. De lucht was blauw en het was droog. Zo lekker.
Het dorp uit...en weer klimmen. 1,5 uur lang. Ik, Frank, probeer me nu te beperken tot 2 Ibu's, mede om een maagzweer te voorkomen.
De klim werd wederom volbracht, een meeting met onze Spaans bikers, en koffie op de berg bij Portomarin. Mooie plek met mooi uitzicht over het meer.
Klimmend door naar Alto do Hospital (1310m) Pfff.
Lunch in het zonnetje bij een Albergue. Lekker.
Na de lunch een traject door kleine dorpjes en een mooi glooiend landschap. De Camino's liepen bijna in file. De taxi's reden af en aan. Wij slingerden er tussendoor.
Laatste stukje naar ons ihotel* in Melide, maar eerst nog bier en chips op terras.
Door het mooie weer meer stops en meer foto's gemaakt
Nu in hotel, straks lekker eten....
Morgen gaan we Santiago bereiken. Nog 70 km te gaan. We ruiken ons einddoel.
De laatste loodjes beginnen zwaarder te worden. We bouwen mooi af met pijntjes en medicijntjes en kijken uit naar een dagje zonder fiets, bij voorkeur in de zon
In Santiago gaan we een massage regelen.

• 11 Mei 2016 - 17:26

Kitty:

Ohhh, ben zo blij dat het droog is gebleven ! Hier viel het met bakken uit de lucht, daar gaat mijn oprit was mijn eerste gedachte, maar echt direct daarna dacht ik aan jullie. Nee toch, zal toch niet zo zijn dat ze weer in zulk slecht weer moeten rijden. Gelukkig maar, want je gaat nu de eindstreep halen ! Ik, en velen met mij zijn zó ongelooflijk trots op jullie. Als je dan morgen aankomt en je legt je zere lijf op die massage tafel, nadat jullie je te goed hebben gedaan aan een heerlijk koud biertje en chips, moet het een ongelooflijk goed gevoel zijn dat jullie het hebben gehaald. Nog één dag dus en daarna alleen maar uitrusten, lekker eten en genieten van de overwinning. Slaap lekker en tot morgen !

• 11 Mei 2016 - 20:37

Dorus:

blij voor jullie dat het er bijna op zit nu ben jij bekeert palus man jij vader.

• 12 Mei 2016 - 22:03

Hennie:

Na je verhaal over file lopen van de Camino`s...ineens een stuk minder aantrekkelijk om zelf te gaan lopen...