Dag 18 Wel of niet - Reisverslag uit Las Herrerías, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 18 Wel of niet - Reisverslag uit Las Herrerías, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 18 Wel of niet

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

09 Mei 2016 | Spanje, Las Herrerías

Nog even terugkomen op de dag van gisteren. Omdat het zondag was besloten we om "goed" te eten. Het voorstel van de chef: menuutje met ensalada mixta, T-bone-steak en koffie na....
Wat zijn de koeien hier groot, 3 cm hoog en min 500 gr. Het is ons gelukt, zelfs na twee ensalada's voor 4 personen(p.p.)
Nieuwe dag, nieuwe kansen.
Bij wakker worden was het droog. We waren hoopvol. Na een simpel maar prima ontbijt stond een klim van 16km, hoogteverschil van 700m, op het programma.
We waren de fietsgarage nog niet uit of het begon te regenen. Wel of niet regenkleding aan? Dus wel...
Gewoon begonnen en onderweg nog even noodproviand ingeslagen. Klimmen maar.
Op weg naar het ijzeren kruis op de top, op 1500 m, Cruz de Ferro. Onderweg nog kennisgemaakt met de Nederlander John Pelgrim. Ik stond op het punt me voor te stellen als Frank Camino maar gelukkig hield ik me in. Deze aardige man was al 26 dagen onderweg vanuit NL.
Op de top GEEN koffie als verwacht. Ook een terrasje in de ijzige wind was geen goed plan. Dan maar beginnen aan de afdaling waar na een paar kilometer het eeste verwarmde cafeetje opdoemde. 2x grote cappu. Lekker warm.
De verdere afdaling was echt serieus stijl en lang. Onze remmen hadden het er moeilijk mee.
Einde afdaling rolden we Ponferrada binnen voor de luch. Menu del dia met Verse aardbeien na.
Nog even bij de Pharmacie spierencrema gehaald. (Franks spieren beginnen inmiddels, samen met de knieën, wat tegen te stribbelen.
Na de lunch nog 40 km te gaan. Best veel in de regen, maar ja..kleding aan, kleding uit.
Tussenstop in Villafranca del Bierzo en door naar ons overnachtingsadres in Las Herrerias .
Bedankt Pim voor je steun. Ik had het vandaag echt nodig.
Nu, in een superleuk hotelletje (www.elcaprichiodejosana.com) bier en chips, en even op temperatuur komen. Vandaag weer 85 km verder. 190 km to-go.
Pim: ik smeer vrolijk mee, en die pot ibo maken we gewoon samen leeg.
Heerlijk gegeten in ons hotel. Locale gerechten. Op tijd naar bed. By the way: het is NU droog.

• 09 Mei 2016 - 20:28

Karien:

Jammer dat het zoveel regent maar koffie maakt veel goed.
    Spiertjes goed insmeren Frank, nog 190 km te gaan, moet lukken.
    We zijn er bijna maar nog niet helemaal......

• 10 Mei 2016 - 08:38

Kitty:

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal........, klopt maar jullie zijn er echt bijna !
    Zo vreselijk balen dat het weer zo slecht is, maakt het allemaal dubbel zwaar. Gelukkig zijn daar de zakken chips, de spiercreme, de steun van je vrienden en jullie enorme doorzettingsvermogen. Hup kanjers, nog even !

• 10 Mei 2016 - 16:01

Nick:

Goed zo mannen, trots op jullie, ondanks het slechte weer zo'n prestatie leveren, Top. Nu nog de laatste kilometers met hopelijk goed weer.

gr Nick.