Dag 15 Starten in de regen - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 15 Starten in de regen - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 15 Starten in de regen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

06 Mei 2016 | Spanje, Carrión de los Condes

Vandaag begon de dag anders dan normaal. Vertrokken in een nat en koud Burgos met meteen een klim van 3 km in regenpak. Boven op de berg ontploften we zowat van het vocht en de hitte in ons pak. Voor mij, Frank, begon de dag moeizaam. Veel pijntjes en ongemakjes die de 1e 2 Ibuprofen 600 niet konden oplossen. Toch maar doorbijten. Een noodzakelijke koffiestop in Estepar met nog een extra pil. Regenpak uit.
Klimmen 3 km naar 930m, naar de windturbines. Heel snel regenpak uit. Niet te doen. Klimmem/dalen/klimmen/dalen met een gunstig windje.
Het landschap en de omgeving zijn wat eentonig, saai en verlaten. De pillen doen hun werk.....
Broodje ei was de enige keus op ons lunchadres maar we genoten er van met volle teugen. Veel gezelschap van locale MTB's.
Na de lunch ging onze route veelal gelijk op met de lopers. We besloten om vanaf 15.30 uur op zoek te gaan naar slaapadres om niet " zonder" te komen zitten in deze afgegen streek. Uiteindelijk neergestreken in Carrion de Los Condes. Ook daar was het weer een soort opdracht om iets te vinden. We hebben nu gelukkig een Hotel**** (www.sanzoilo.com) net buiten het dorp en liggen met een zak chips en cola bij te komen van deze dag.
Als diner maar een stevige hamburger met frites. De regen valt met bakken uit de lucht.
Kleding ligt te drogen op alle beschikbare radiatoren en voor de ramen. We moeten iets.....
Onze eindbestemming ligt op ongeveer 440 km van hier. Vanaf Aurignac 770 km in de benen, vanf Ewijk meer dan 2000 km. Pfffff. Bon Camino

• 06 Mei 2016 - 20:28

Karien:

Jullie verdienen een hotel met *****, geniet ervan.
    Het einddoel komt dichterbij, nog 460 km.
    Moet een lekker gevoel zijn.

• 06 Mei 2016 - 22:49

Freddy Van Eerd:

Heb bewondering voor jullie. Ken die regenpakken nog van 'vroeger'. Van buiten nat door de regen, vanbinnen van het zweet..

• 07 Mei 2016 - 04:39

Kitty:

Jullie krijgen het ook echt niet voor niets, wat moet je er weer keihard voor werken, maar met je einddoel voor ogen vinden jullie toch maar telkens weer de moed om door te gaan, vind het echt geweldig.
    Gelukkig is jullie kleding straks droog en hopelijk gaat het weer beter worden. Ik heb net Michel uitgezwaaid en kruip nog even terug. Hoop dat jullie goed hebben geslapen en er dadelijk weer tegen aan kunnen, succes

• 07 Mei 2016 - 11:13

Nick:

Zo, ik lees jullie verhaal nu pas, balen zeg dat het veel regent. Hou vol mannen het gaat jullie zeker lukken.

Groetjes Nick