Dag 16 Dagje "bijna vlak" - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 16 Dagje "bijna vlak" - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 16 Dagje "bijna vlak"

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

07 Mei 2016 | Spanje, Villarente

Na een geweldige lekker, rustige nacht in een super hotel (omgebouwd klooster) besloten we om vandaag later te vertrekken. Dus om 8.45 uur pas aan het uitgebreide ontbijtbuffet.
Om 9.45 uur on-the-road. De weersvooruitzichten voorspelden niet veel goeds. Het zou droog blijven tot ongeveer 11.00 uur, daarna de hele dag regen.
Maar onze lieve Heer (of Paulus) besloot anders. Het bleef de hele dag droog. Wel veel wind en grijs, maar droog. ZO FIJN.
Meteen na het ontbijt gestart met ' kilometers maken' , koffie overslaan en op naar de lunch.
Onderweg een steeds meer slingerend achterwiel in mijn, Franks, fiets. Gebroken spaak.
We hadden de lunch gepland in Sahagun, waar toevallig ook een fietsenmaker was. Deze zeer bekwamen repareerde mijn achterwiel in een mum van tijd, a-la-minute voor het luttele bedrag van € 10,-. Een goede fooi was zeer op zijn plaats.
De lunch werd uiteindelijk 2 cappu's per persoon met 2 grote stukken gebak gevuld met crema. Lekker....
Door...stampen richting León alwaar we in Puenta Villarenta een albergue gereserveerd hadden. We willen niet meer op goed geluk gegaan. Te riskie. (www.alberguesanpelayo.com) Daar zitten we nu aan het bier. Pim is nog even snel het dorp in om een zak chips te halen. In principes moet je blijven geloven....
Vanavond eten we hier met de pelgrims mee. Aan lange tafels. We zijn benieuwd of we geaccepteerd worden met onze wielen.
Al met al gaat het goed met ons. Weer 90 km er bij. Totaal van 860km vanaf Aurignac en nog minder dan 400km te gaan. We gaan het redden met op tijd een biertje, 4 Ibuprofen 600 per dag (Frank) en veel plezier, lachen en genieten.
BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES. VOOR ONS OOK LEUK OM TE LEZEN.
Pim:
Als we een "snelweg" opdraaien denkt Frank dat we dan ook hard moeten fietsen, hij gaat er dan met 30+ km vandoor. Als we een dal in duiken en we zien de de top van de volgende berg is Frank ook niet te houden, hij zet onderaan aan en vliegt naar boven. Ook gaat hij hard als hij de stal ruikt, 33 km vlak met een windje is dan geen probleem, we zijn er dan ook vaak eerder dan gepland.

• 07 Mei 2016 - 19:04

Karien:

Het is ook erg leuk jullie blog te lezen.
    Het is hier prachtig weer en ik heb met jullie te doen daar in het koude regenachtig Spanje.
    Frankie ruikt het einddoel en dan gaat hij FULL POWER vooruit. Een berg of dal maakt niets meer uit......
    Jullie komen ruim op tijd aan in Santiago, misschien een tandje langzamer fietsen :))))))
    Jullie zijn goed bezig, knap hoor.

• 07 Mei 2016 - 19:59

Kitty:

Kan er niets aan doen, voel de spierpijn, de " op je tandvlees bijten " , het ruiken van de stal, maar ook het ( ondanks alles ) het plezier, de sterke vriendschap, die alleen maar nóg sterker en goed voelt door alles wat jullie delen ! En ja, boven alles, bier en chips doet leven............

• 07 Mei 2016 - 20:48

Dirk:

Mooi om het verslag te lezen , leuk dat jullie samen het goed hebben zo lijkt het fietsen wat makkelijker te gaan , vandaag de Giro d italia gezien in Battenburg die jongens trappen ook lekker door , fijne dagen

• 07 Mei 2016 - 21:14

Francien:

Gelukkig dit keer een lekker hotel gehad en goed slapen is natuurlijk niet onbelangrijk. Zo'n fietstocht vergt veel van je lichaam en je concentratie. De stukjes die jullie samen schrijven zijn heel leuk om te lezen. Iedere dag kijk ik vol spanning op de I-pad. Is er al iets, nee nog te vroeg. En dan, ja hoor er staat weer wat. Kunnen jullie hierna niet gewoon doorgaan met schrijven. Volgens mij kunnen jullie van iets kleins al een leuk verhaal schrijven.
    Ben ook blij dat ik iedere dag iets kan lezen want dan is in ieder geval alles goed gegaan. Nou ja, goed, een beetje pech aan de fiets dat hoort er bij. Al zoveel kilometers gereden. Het materiaal heeft veel krachten te verduren. Maar goed.. Jullie zorgen zelf dat je niets te kort komt, al is gebak en chips nou niet echt het voedsel om goed op te presteren. Maar Pim bewijst het tegendeel. Ik wist dat hij van chips hield maar dat het zo'n chipsmonster is, dat wist ik niet. Het belangrijkste is dat jullie zoveel plezier samen hebben en het is mooi om te zien hoe innig jullie vriendschap is. Geniet nog van elkaars gezelschap! En voor vannacht, slaap lekker!

• 07 Mei 2016 - 22:10

Hennie:

Hey Pim,
    Ik was een weekje weg en dus veel bij te lezen ;-) Ik geniet mee van je avontuur en hoop dat ook bij jullie gauw het zonnetje gaat schijnen, dat fietst toch iets fijner.
    Succes en morgen weer een mooi nieuw avontuur gewenst!

• 08 Mei 2016 - 08:05

Jean:

Ha die mannen,
    Nog even snel een berichtje voordat jullie weer op die stalen rossen zitten.
    Lekker geslapen? en nu weer samen met je mede broeders en zusters aan het ontbijt aan die lange tafels voor een sober ontbijtje. Dat Pim gek was op chips wist ik, we hebben het in Aurignac zelf kunnen zien, maar dat hij er een blokje voor om rijd!. Mijn verbazing neemt steeds grotere vormen aan, wat een prestatie is het toch die jullie leveren, vooral voor Frank!, waarmee ik de prestatie van Pim natuurlijk ook geweldig vind.
    Nou mannen vandaag maar een beetje kalm aan doen, anders zijn jullie woensdag al in Santiago de ..., en ik ben bang dat als jullie daar te lang rond lopen, ik jullie nog in het vliegtuig zie zitten met een bruin habeitje aan ( bekeerd ). Dus neem de tijd en geniet ze daar.
    Groet uut Sainte Croix van ons allemaal

• 08 Mei 2016 - 09:25

Karien:

Jullie blog is 1015 keer bekeken (waarschijnlijk de helft door mij), jullie worden beroemd...