Dag 14 Burgos, yes or no - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 14 Burgos, yes or no - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 14 Burgos, yes or no

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

05 Mei 2016 | Spanje, Burgos

De nacht verliep anders dan normaal. Pim lag bij de meisjes, ik in de keuken.
Bij het ontbijt bleek dat de meisjes Pim niet meer gehoord noch gezien hadden en dat een Chinese pelgrim zich dood was geschrokken van een man in de keuken.
Na het gezamenlijke ontbijt met vochtige kleren vertrokken richting Burgos.
Een hele lange klim, van gelukkig maar 2% , had de camino voor ons in petto. Met een windje in de rug leek het voor ons een afdaling van 2%. Lekkerrrrr.
Vroeg aan de koffie in Santo Domingo, homemade cappu, met kroessantje en Magdelena, en inmiddels al ruim 30 km in de benen. Goed temperatuurtje, blauwe hemel.
Door voor lunch in Belorado. Een bijna rechte, saaie weg met veel "golven" De wind maakte hier ook veel goed.
Lunch-time, 30 km er weer bij, 12.15 uur. Leek wel een soort Tour de France.
Lekker gegeten op terrasje en besloten om te kijken hoe ver we zouden komen. Burgos zou helemaal perfect zijn.
Na 10 minuten doemde er een berg voor ons op. Enkele kilometers lang, 5-7% , veel vrachtverkeer en dat met een volle maag.
Aan de voet van de berg werd er aan de weg gewerkt waardoor het verkeer steeds in kleine groepjes naar boven kon. We hebben hier volop gebruik van gemaakt door elk 'vrij verkeer' moment te gebruiken om snel veilige meters te klimmen.
Uiteindelijk boven op 1150 m, hoger dan de Pyreneën, met een eindeloze lange weg naar Burgos.
Goede wil, een beetje wind en zin in een biertje bracht ons uiteindelijk (zeer) snel in Burgos. Aankomst 16.00 uur. Dagafstand 110 km, nog 540 te gaan tot Santiago.
Biertje, uurtje zoeken naar slaapplek, (www.hoteljacobeo.com) douchen eten en plat.
Samen in een twijfelaar. Gaat lukken. We zijn gezond moe. Tot morgen

• 06 Mei 2016 - 10:06

Francien :

Ha broertje en Frank,
    Wat leuk om de belevenissen zo te volgen. Het gaat goed en wat hebben jullie een hoog tempo. Voor de inwendige mens wordt goed gezorgd, op zijn tijd een natje en een droogje. Er is een leuke afwisseling qua slaapplekken. Een twijfelaar is geen probleem, heb jij geluk Frank dat Pim maar klein is. Winny en ik wensen jullie nog veel fietsplezier en veilige kilometers. Pas goed op elkaar!

• 06 Mei 2016 - 14:48

Douglas:

I have enjoyed reading about your epic adventure everyday. You must now be superfit and strong. The hills near Aurignac will now be a gentle, effortless stroll for you. You have climbed very high in a short period of hours. I am very impressed. Douglas