Dag 17 It's raining...much..halleluya - Reisverslag uit Santa Colomba de Somoza, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 17 It's raining...much..halleluya - Reisverslag uit Santa Colomba de Somoza, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 17 It's raining...much..halleluya

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

08 Mei 2016 | Spanje, Santa Colomba de Somoza

Daar gaat ie weer..
Vroeg op want we lagen al om 21.15 uur plat. Het diner was goed incl een fles vino tinto.
Ontbijt was wat sober maar daarvoor zijn we ook Camino's.
Het had de hele nacht geregend en om 07.00 uur was het niet anders. Dus in volledige regenuitrusting op pad om 8.15 uur. We waren nog 10 km van León verwijderd en kwamen dus veel te vroeg in de stad aan. Zeker te vroeg voor kofiie; iedereen sliep nog. Besloten om León te laten wat het is en door te gaan.
Onze route was trootseloos, koud en nat. 40 km boven op een plateau, wind tegen en regen. Niet leuk. De actie van Dorus om zijn mobiele telefoon te laten drogen in de magnetron zorgde voor een 10 min durende schaterlach in de regen. Tranen in de ogen.
Gelukkig was de enige Albergue in de buurt open. In Villar de Mazarife genoten van warme cafe con leche met cakes en muffins en konden we een beetje op temperatuur komen. Het was gewoon 7 graden in Spanje :-(
Nog steeds nat maar wel weer op temperatuur om 11.15 uur weer op pad.
Wederom nat, saai en troosteloos maar de km's tikten door.
Lunch-time in Veguellina. In de locale sportkantine. Warme ontvangst, warm zitten en warm eten, maar vooral weer opdrogen, zo goed en kwaad als dat gaat.
En ook na de lunch, saai, troosteloos en nat. Op weg naar Astorga.
In Astorga aangekomen was het zo goed als droog. Om dit te vieren toch maar even een Vinoteca bezocht om op te warmen met een rood wijntje. Was echt nodig, geen luxe.
Na Astorga stond een serieuze klim van 18 km op het programma, naar onze eindbestemming. Een gereserveerd hotel** halverweg de berg.
Ondanks de regen viel de klim niet tegen en kwamen door een bemost bos, om 17.00 uur aan in ons hotel** El Molinero. Gezellig, met een volle bar en super schoon. We zijn maar aangeschoven bij de locale helden, de TV schreeuwend op de achtergrond.
PS we boeken onze overnachting voortaan een dag vooraf. Wel zo rustgevend.
Nu eerst bier en chips, daarna douchen en diner.
Nog 260 km te gaan, met veel grote tot middelgrote heuvels, dus we zijn er nog niet. Vandaag wel weer 90km op de klok

• 08 Mei 2016 - 18:28

Maaike:

Wauw weer goed gedaan!
    Jullie zijn er bijna, over die grote heuvels kun je het vast al bijna zien

• 08 Mei 2016 - 18:31

Maaike:

Mis een stukje bij het plaatsen haha

Ma na regen komt ook weer zonneschijn, kun je weer opdrogen!
    Ga zo door, jullie ze er bijna! Nog ma ff!
    Heel veel succes nog!
    Liefs Maaike

• 08 Mei 2016 - 18:43

Francien:

Het was 18.00u geweest, toch alvast even kijken. Zou er al wat geschreven zijn? Yes, daar zijn ze weer. Maaike en ik doen wedstrijd wie het eerst geschreven heeft. Ik heb verloren, Maaike natuurlijk! Er wat even gevloek aan de overkant van de tafel, er ging iets fout bij het plaatsen van haar berichtje.
    Och heren, wat hebben jullie een pech met het weer, veel regen en vooral zo koud. En dan te weten dat het in Nederland zo heerlijk is....Krijg steeds meer respect voor de prestatie die jullie leveren.
    Inderdaad is het regelen van een slaapplaats voor de volgende nacht geen luxe. Lang moeten zoeken of zelfs zonder bed, zou heel vervelend zijn. Maar jullie zijn er bijna. Geweldig, wat een voldoening zal dat geven.
    Rust maar weer goed uit, laad je goed op voor morgen, met chips en een wijntje!

• 08 Mei 2016 - 18:46

Francien:

Ik moet van Maaike schrijven dat ik dik verloren heb!

Veel plezier nog samen!

• 08 Mei 2016 - 19:55

Mia Litjes:

Dag Pim en Frank

Jammer dat het weer niet altijd meezit. Maar toch weet ik bijna zeker dat elke dag een bijzondere dag is. Ook die vervelende dagen zul je je later herinneren. We zijn trots op jullie.
    Nu nog de laatste loodjes, het einde komt nu snel. Jullie zullen het nog gaan missen.
    We volgen nauwgezet jullie ritjes. Succes nog voor de rest van de week. Op naar de finish.
    Pim en Frank jullie zijn kanjers.
    Tot snel in Ewijk,

Ton & Mia

• 08 Mei 2016 - 20:39

Marlies:

Wat ben ik trots op jullie. Ondanks het minder goede weer gaan jullie als een speer.liefs xxxx

• 09 Mei 2016 - 17:55

Dorus:

Frank en pim hier is het super weer maar te warm had met hemelvaart 22 caravans dus dan is het
    hart werken ik hoop dat jullie beter weer krijgen veel geluk en tot ziens jij vader.