Dag 5 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

26 April 2016 | Frankrijk, Nevers

Vandaag even een kort verslag.
iPad is leeg en heb geen snoertje. Dus dan maar via de telefoon.
Redelijk geslapen. Half 8 gestart, afwisselend droog en nat en weer die wind, jippie. Vandaag een beroerd gemiddelde. Uiteindelijk na bijna 12 uur fietsen 180 km op de teller. Vandaag een prachtige rit lang een rivier en een kanaal.
Ik overnacht in een hotel in Nevers.
Op zoek naar een eetgelegenheid werd ik door 2 gasten naar binnen gewenkt. Het bleken 2 pelgrims uit Nederland en België te zijn. De Nederlander al 28 dagen onderweg. de Belg vertelde de tocht al enkele malen gefietst te hebben. Zijn opbeurende woorden waren dat er in Frankrijk geen bergen zijn maar heuvels, straks in Spanje, dan beginnen de bergen pas.
Voor mijn gevoel was vandaag valsplat een heuvel, een heuvel een berg en een berg een Holleweg in het kwadraat. Zelfs bergaf moest ik vandaag af en toe mee trappen.
Hé Frank, wat lees ik, ben je nog aan het trainen, gauw stoppen, rust rust rust. Je kan nog lang genoeg fietsen, ik wil me straks wel achter die brede rug van je kunnen verschuilen.

  • 27 April 2016 - 19:45

    Francien Van Den Bosch:

    He broertje,
    Zo te lezen gaat het je nog goed af maar ik had ook niet anders verwacht. Het is wel leuk dat je mensen ontmoet die hetzelfde doel hebben als jij. Allemaal zo'n doorzetters, volhouders, die weten wat het is om deze reis te maken. Heuvels kun jij prima aan maar ook tegen bergen ben je opgewassen. Laat je Frank mooi voorop rijden, die is nog hartstikke vers. Bindt maar stiekum een touwtje onder zijn zadel. Jij komt er, dat weet ik zeker. Een mooie reis verder en ik hoop nog veel leuke ontmoetingen!

  • 27 April 2016 - 22:18

    Frank & Pim :

    Bedankt voor de tip. Ik zal zorgen dat ik fit ben.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank & Pim

Onderweg naar Santiago

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 6533

Voorgaande reizen:

07 April 2019 - 25 April 2019

Camino Portugues

22 April 2016 - 15 Mei 2016

Onderweg zijn naar Santiago

Landen bezocht: