Dag 12 De dag van de Pyreneën - Reisverslag uit Cizur Mayor, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 12 De dag van de Pyreneën - Reisverslag uit Cizur Mayor, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 12 De dag van de Pyreneën

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

03 Mei 2016 | Spanje, Cizur Mayor

Ondanks het kleine 'simpele' kamertje heeft Pim goed geslapen. Ik had last van een gezonde spanning...vandaag was DE dag van de Pyreneën. Na het ontbijt om 8.15 uur vetrokken om om 09.00 uur in St Jean Pied le Port aan te komen. Binnen 5 tellen stonden we in de wereld van de Camino, wij als enigen met de fiets.
Op advies van Pim op zoek gegaan naar de Albergue waar ze pelgrimpaspoorten verkopen. Na enig zoekwerk liepen we een oud zaalltje binnen met daarin een rij vrijwilligers die uitleg gaven ove de paspoorten. En wie zaten daar......Jan Lautenslager (oud-collega Forddealer) zijn vrouw. Een leuk weerzien. Zij gaven ons uitleg over de route etc
Toen was het zover....de Pyreneën over. Een rit van 20 km naar een hoogte van 1057 m. Voor mij, Frank, een ware beproeving maar na 2,5 uur konden we de top aantikken. BLIJ !!!!!
Boven was het koud en mistig dus meteen door naar een lager gelegen restaurant. Lekker lunchen. We hadden het nodig....Aldaar een groot bord met de tekst: "Santiago 790 km". We gaan er voor..
Om 14.00 uur de afdaling ingezet naar Pamplona om daar uiteindelijk te eindigen op het grote centr ale plein met ....een biertje. Nog even de oude binnenstad bekeken. Gelukkig nu zonder stieren.
Aldaar besloten om in Pamplona, op tijd, tapas te eten en net buiten Pamplona te slapen. Daar zitten we nu. In een zeer net, schhon hotel in Cizur Major. (www.hotelcasaazcona.com)
Nu nog even op het terras voor deze blog en dadelijk slapen. Weer 100 km er bij.

• 03 Mei 2016 - 20:46

Karien:

Still going strong.

• 03 Mei 2016 - 21:33

Kitty:

Toeval bestaat niet, dat je uitgerekend onderweg en op die plek bekenden tegenkomt en die je verder helpen !
    Ondertussen weer een dag dichter bij je doel en 100km verder.

• 04 Mei 2016 - 07:44

Jean:

Ja en 100 km verder bij ons vandaan ( snik) nee geintje, we zijn en blijven ontzettend trots op jullie wat een prestatie, ik doe het jullie zo na, ik weet alleen nog niet wanneer. Fiets ze vandaag en tot over ??km.