Dag 11. De Pyreneën in zicht Pontiaq-Larceveau 2-5 - Reisverslag uit Larceveau-Arros-Cibits, Frankrijk van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 11. De Pyreneën in zicht Pontiaq-Larceveau 2-5 - Reisverslag uit Larceveau-Arros-Cibits, Frankrijk van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 11. De Pyreneën in zicht Pontiaq-Larceveau 2-5

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

02 Mei 2016 | Frankrijk, Larceveau-Arros-Cibits

Na een super nacht (van 21.45 tot 07.00) en een geweldig ontbijt om 8.15 weer van start. Mooi weer, wel koud na nachtvorst. En route en de 1e koffie met gebak in Espoey. Daarna heel veel heuvels op en af. Lunch in Sevignacq. Plat du jour met een roseetje en keuze uit 6 desserts. Welkom.
Ondank s een andere planning toch al om 15.00 uur Oloron bereikt. Echte pelgrims drinken een koolzuurloze cola bij de cathedraal. Wij namen gewoon een echte Coca in het zonnetje.
Pim zegt nu: " mooie stad" ...pfff.
Snel verder om de dag af te sluiten in Mauléon. Het werd een biertje en het plan om iets verder te rijden op zoek naar een overnachtingsadres. Ons oog was gevallen op Hotel Col d'Osquich, in de buurt van de 1e grote klim ( 5km lang /10%)
Wat wil het noodlot, het hotel lag bovenop de berg en was ondanks onze reservering gewoon gesloten. THANKS. Dus maar weer door.
Uiteindelijk na 10 km een hotel gevonden dat open was. Een soort van gedateerd met mogelijk één ster.
Aan tafel besloten om a la carte te eten. Het werden lammetjes....met een dubbel toetje.
Dadelijk lekker plat in onze gedateerde kamer met balkom om morgen fit te zijn voor de echte klim van deze tour.
Pim is erg gecharmeerd van het douchegordeijn en zal straks een foto plaatsen. Er zit iets van Mondriaan in....
Voor de rest voldoet de kamer aan alles, duurt erg lang voordat water wRm is, water loopt niet weg, de spiegel is vet, te kleine handdoeken, koude kamer, we zijn net echte pelgrims.
Tot morgen, wij maken nog even de rosé op....
Morgen meer uit Espagnol...
By the way, vandaag weer 135 km verder...

• 02 Mei 2016 - 21:04

Karien:

Jullie moeten echt afzien....
    Ik krijg bijna medelijden met jullie :)))))