Laatste 2 dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Laatste 2 dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Laatste 2 dagen in Santiago

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

14 Mei 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Omdat we pas zondag weer vertrekken hebben we geprobeerd de tijd nuttig te besteden...
Vrijdagochtend eerst lekker uitgeslapen met cappu's op de kamer.
Daarna naar de Officina de Pelgrimado voor ons "certificaat". We waren niet de enige 2 pelgrims, zoals verwacht. Het duurde uiteindelijk ruim 2 uur voordat we ons officiële document hadden.
Een lekkere lunch was nu zeker op zijn plaats. We kozen voor een mooi monumentaal pand met dito eetzaal, om ons daar te genieten van enkele tapas.
Na de lunch, het regende overigens nog steeds, maar even met de pootjes omhoog. Binnen 10 min waren we 'vertrokken'...
Om 19.30 uur stond de pelgrimsmis op het programma. Om 19.00 uur aangekomen was de cathedraal al bomvol. Toch vonden we een rdelijk plekje om te staan met uitzicht op het altaar.
De mis was indrukwekkend met als afsluiting het slingerende wierookvat.
We zijn beide ter communie gegaan en hebben kaarsjes opgestoken.
De dag afgesloten met een heerlijke pasta met ensalada en wijntje.
Zaterdag uitgecheckt, fietsen ingeleverd bij Boelens (nog even geholpen met inladen), koffietje en via de locale foodmarket naar ons laatste hotel. Hotel** La Salle.
Eenmaal op de kamer stonden we voor een moeilijke beslissing: massage of aan de borrel.
We kozen voor het laatste en vonden ons heil in een leuke tapastent. De voetbalwedstrijd om het kampioenschap in de Spaanse competitie bracht het nodige leven in de tent waar we om 18.00 uur uitrolden (het regende nog steeds een beetje).
Nu even uitrusten om straks de laatste moeilijke beslissing te kunnen nemen; wat eten we vandaag.....
Het is weer pizza/pasta geworden. We wisten het echt niet meer. Voor de afwisseling regende het toen we terugliepen naar het hotel. Nu nog even Songfestival kijken en dan pitten.
Zondagochtend, de dag van ons vertrek, zou de zon schijnen en hadden we een ontbijt op een terrasje in de zon in de planning. Weer niet..
Dus maar ontbijt bij een bakkerij en koffie in een barretje.
Met de bus naar het vliegveld.
De terugreis verliep voorspoedig en we konden onze meisjes rond 18.30 uur weer op Zavetem in de armen sluiten.
Het avontuur zat er op.
Als echte afsluiting...een Kebab-schotel met friet voor de jongens..
Bedankt voor het volgen en jullie reacties, likes en so on.