Dag 13 Still on the move - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 13 Still on the move - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 13 Still on the move

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

04 Mei 2016 | Spanje, Ventosa

Heerlijk modern hotel met een ontbijt. Daarna weer op pad. Met een Garmin en een kaart lukt het ons niet de voorstad van Pamplona uit te komen. Gelukkig worden we geholpen door een man die met de auto voor ons uit wil rijden. Hij leidt ons naar de looproute, helaas. Wij weer verder zoeken. Gelukkig weer hulp, deze keer van een aardige oudere man die in het rap Spaans ons vertelt waar we heen moeten. Hij neemt zelfs de moeite 1,5 km voor ons uit te lopen om er zeker van de zijn dat we ook op de juiste weg terecht komen. Wat een service. De weg die hij doorgeeft is zelfs korter dan de weg die wij genomen zouden hebben. Een heerlijke route met een strak blauwe lucht. Dus we zitten al snel aan de koffie in Puente la Reina. Ook nog even gesleuteld aan de fiets van Frank en daarna weer op weg. Weer op weg door het Spaanse landschap, gloeiende heuvels naar de lunch in Estella. De bediening is niet al te vriendelijk, maar alla het eten smaakt goed, Frank een spaghetti, ik een pizza uit de doos. De volgende stop is bij een herberg en het idee ontstaat dat wij deze nacht ook bij een pelgrimsherberg gaan slapen. In Logrono bestellen we wat, maar volgens onze buren op het terras is dat veel te veel. Dan maar wat minder, gelukkig ook het blijkt erg veel te zijn, maar wij eten gewoon alles netjes op. Volgens de beschrijving is er in de volgende plaats voldoende gelegenheid om te overnachten dus dat moet goed komen. Helaas alles vol met pelgrims. Even bellen, er is nog plaats 5 km verderop. Het is inmiddels 8 uur en wij moeten weer een serieuze berg op. We delen een kamer met 2 Nederlandse pelgrim dames. (Casar Rural la Rioja El Colorao)
Voor deze overnachting met ontbijt en 2 drankjes moeten we 28,- betalen. Morgen half 8 ontbijt.
FRANK: Voor mij was dir de 1e dag met een dipjes. Na de lunch kon ik moeilijk weer op gang komen en ook het ritje na "het hapje" in Logrono vielen me zwaar. De pijntjes beginnen te komen maar zijn te beheersen met 1200 mg Ibuprofen (p.d) Onanks alles weer 115 km verder, de 540 km vanaf Aurigna gepasserd.
23. 30 uur:Ik lig nu overigens alleen in de keuken op een slaapbankje met de deur op een kier. Het stapelbedje was te kort. Pim ligt bij de meisjes....

• 05 Mei 2016 - 09:44

Karien:

Lekker geslapen in de keuken?
    Jullie doen het hartstikke goed..... gogogogogogogo