Dag 10, Le premiere Mai La Romieu-Pontiaq 1-5 - Reisverslag uit Pontiacq-Viellepinte, Frankrijk van Frank & Pim - WaarBenJij.nu Dag 10, Le premiere Mai La Romieu-Pontiaq 1-5 - Reisverslag uit Pontiacq-Viellepinte, Frankrijk van Frank & Pim - WaarBenJij.nu

Dag 10, Le premiere Mai La Romieu-Pontiaq 1-5

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Pim

01 Mei 2016 | Frankrijk, Pontiacq-Viellepinte

Na een wat onrustige 1e nacht (beetje veel eten en drank; met dank aan Jacques) stond om 07.30 uur het ontbijt weer klaar. Net zo uitgebreid als het diner, incl gebakken eitjes en verse aardbeien.
Om 8.30 uur vertrokken met een zonnetje, geen wind maar wel erg fris. Natuurlijk wel de nodige heuvels. Diverse dorpjes gepasseerd die met de voorbereiding van het 1-mei feest bezig waren. Uiteindelijk om 10.30 uur aan de koffie met veel taartjes bij de plaatselijke bakker in Castera-Verduzan.
Door naar voor de lunch naar Montesquiou. Leek alles dicht. Toch maar even aan een deur gevoeld, bleek het een prima restaurant te zijn met de ingang aan de achterzijde. We werden verwelkomd met een fijne plat du jour ( de eigenaar begreep dat een menu voor ons te veel was en paste gewoon het menu en de prijs aan)
Weer op de fiets op zoek naar km's en een uiteindelijke plaats om te eten/slapen. De beloofde Chambre D'hote bleek verdwenen. Uiteindelijk door een vriendelijk fransman naar een Cd'H 8 km verder begeleid. Uiteraard eerst nog een biertje bij deze mensen op het terras. We sloten de dag af met 125 km op de teller. Nu eten. 4-gangen en naar bed.
PS Vandaag voor het eerst de Pyreneën gezien. Nog ver en hoog.

• 01 Mei 2016 - 20:13

Kitty:

Dat klinkt allemaal goed ! En wat een afstand afgelegd zeg ! We gaan voor nog zo'n dag morgen, bonne chance demain

• 01 Mei 2016 - 20:23

Karien:

Behalve fietsen ook genieten. Goed zo mannen, daar gaat het om.
    Op naar de Pyreneeën....
    Succes morgen en smakelijk eten ( eet niet te veel Frankie (tukkies

• 01 Mei 2016 - 20:57

Freddy:

Heey mannen! Gaat goed zo te lezen. Doe zo verder!! Groetjes!

• 02 Mei 2016 - 08:43

Marlies:

Goed bezig jullie.Aan de inwendige mens wordt ruimschoots gedacht , is ook belangrijk.
    Geniet van de tocht en veel plezier samen.x

• 02 Mei 2016 - 15:59

Dorus:

het is supper wat jullie doen ik wau dat ik dat ook kom veder hele goeie reis jij vader

• 02 Mei 2016 - 19:17

Douglas:

Hi Frank. You are making excellent progress and you are both eating a drinking well!! Enjoy the journey and ride safe. It will get easier as each day passes. I will check your blog everyday.